Epävirallinen joulu topic.

Keskustelua kaikesta muusta aarteenetsintään liittyvästä ja vaikka säästä kuin jo otsikoiduista aihepiireistä. Täällä voit kertoa vaikka muista harrastuksistasi.
Avatar
Spyrre
Metallinetsijä
Viestit: 163
Liittynyt: 23 Kesä 2015, 23:43

Epävirallinen joulu topic.

Viesti Kirjoittaja Spyrre »

Taas on se aika vuodesta, kun perheen 2kk kuopus saa uuden hienon etsimen ja kirjahylly täyttyy kirjoista, joita ei tule luettua.
Elopino nousee ja anopin vinoilu raastaa hermoja.

Oma joulu seuraa orjallisesti perinteitä. Lasten kanssa pelaillaan lautapelejä ja vietetään yhdessä muutenkin aikaa. Pahoin pelkään, että pukilta toivottu Minelab Equinox ei kerennyt pukinkonttiin. No eipä sillä vielä moneen kuukauteen mitään tekisikään.

No kuis teidän joulu?
Minelab Equinox
Rautahattu
Metallinetsijä
Viestit: 248
Liittynyt: 18 Helmi 2017, 23:07
Paikkakunta: Hämeen ja Savon rajalla

Re: Epävirallinen joulu topic.

Viesti Kirjoittaja Rautahattu »

Perinteisin menoin. Aito kuusi, pieni kinkku, itähämäläistä sahtia, kalaa, paljon kirjoja kaikille (nämä tulevat luettua). Saa edes kolmeksi päiväksi rauhoittua ja sitten taas töihin. Uutta konetta ei tarvi, GM:t hoitavat hyvin virkansa mutta pientä hifistelyä kaipaisi vaikka uuden kelan muodossa. Jäitä olen odotellut tulevaksi mutta huonolta näyttää, tekisi mieli kierrellä vapailla rantoja ja saaria sillä silmällä.
SME
GM
Deus
Avatar
ZyrTech
Kunniajäsen
Viestit: 1200
Liittynyt: 17 Huhti 2009, 22:20
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Epävirallinen joulu topic.

Viesti Kirjoittaja ZyrTech »

Kopioitua keskustelua Korvatunturilta...


Joulupukki: "Liikenneturvavirasto Trafista tuli juuri kirje, jonka mukaan lastimme on laiton. Porojen reessä on kuulemma pahasti ylikuormaa, jos kyydissä on lahjat maailman kaikille kilteille lapsille. Lisäksi meillä pitäisi olla joku ammattiliikenteen liikennelupa.”

Tonttu: ”Mistä me nyt sellaisen luvan tähän hätään saamme?”

J: ”Emme mistään. Meidän pitäisi pestata joku kuljetusfirma. Mutta ei siinä kaikki. Urakka on niin iso, että hankintalain mukaan meidän on kilpailutettava se koko EU:n alueella.”

T: ”Me tontut emme kai sitten juuri nyt voi tehdä mitään muuta kuin lähteä tarkkailemaan, ovatko lapset kilttejä.”

J: ”Valitettavasti se ei käy. Minulla on tässä oikeuden ennakkopäätös, jonka mukaan ikkunoiden takana kurkkiminen on laitonta. Siitä saa vähintään lähestymiskieltoa.”

T: ”Miten me sitten pystymme merkitsemään Joulupukin suureen kirjaan, kuka ansaitsee lahjan ja kuka ei?”

J: ”Se minun suuri kirjanikin on hävitettävä. Tietosuojavaltuutetun mielestä kyseessä on laiton henkilörekisteri.”

T: ”Mutta Joulupukki, mihin sitten joutuvat kaikki nämä lelut, joita me tontut olemme nikkaroineet koko vuoden?”

J: ”Tekniikan turvakeskus Tukes määrää, että ne on hävitettävä, sillä niistä puuttuvat alkuperämerkinnät, tuoteselosteet sekä käyttö- ja turvaohjeet.”

T: ”Hävitettävä! Tuonne Korvatunturin isoon takkaanko meidän on lahjat heitettävä?”

J: ”Ei niitä saa polttaa. Osa on vietävä ongelmajätelaitokselle Riihimäelle ja loput lajiteltava jäteasemille.”
T: ”Silloinhan lahjoista ei ole kenellekään mitään iloa.”
J: ”Kyllä on. Nimittäin verottajalle. Sain juuri verotuspäätöksen, jonka mukaan toimintamme on arvonlisäverollista. Lahjoista on maksettava 24 prosentin alvi.”

T: ”Voiko joulumieltä musertaa enää tätä enempää?”

J: ”Kyllä voi. Minä en nimittäin enää ole Joulupukki.”
T: ”Mitä ihmettä?! Kuka sinä sitten olet?”

J: ”Sain juuri ely-keskukselta uudet ohjeet sukupuolineutraalista jouluperinteestä. Olen tästä lähtien viralliselta nimeltäni Jouluhenkilö."
Kuva
Avatar
tarhuri
Kunniajäsen
Viestit: 1257
Liittynyt: 05 Syys 2013, 20:38
Paikkakunta: kirkkonummi

Re: Epävirallinen joulu topic.

Viesti Kirjoittaja tarhuri »

Täällä rannikolla on lumetonta ja pimeää, lapset saivat lahjoja ja minä yhden. Tänään (Joulupäivä) ei uskalla perheen kuullen puhua piippailusta mutta suunnitteilla on huomenna pieni metsäretki, ja Hyvää joulua :D
Vastaa Viestiin