Kuolleista noussut.

Keskustelua kaikesta muusta aarteenetsintään liittyvästä ja vaikka säästä kuin jo otsikoiduista aihepiireistä. Täällä voit kertoa vaikka muista harrastuksistasi.
Avatar
RJR
Kunniajäsen
Viestit: 1180
Liittynyt: 08 Loka 2007, 21:54
Paikkakunta: Oripää Finland

Kuolleista noussut.

Viesti Kirjoittaja RJR »

Mun vanha X-Terra 70 sai sadekasteen ja tuli hulluksi. Piippaili ihan omia aikojaan. Käsittelin sisuskaluja elektroniikkapuhdistus spraylla ja sivelin piirikorttiin varovasti CRC tä. Ei auttanut eli julistin vehkeen kuolleeksi , hautasin laatikkoon ja hankin uuden keskusyksikön (X-Terra 705) kun aika halvalla sain. Kokeilin huvikseni sitä vanhaa tavaraa talven jälkeen ja sehän toimi niinkuin pitikin. Mulla oli yhtäkkiä 2! toimivaa X-terraa ja kaksi kelaa mutta vaan yksi varsi. Niinpä väkersin vakiokelaan ja vanhaan X-Terra 70 boksiin tämän varren. Materiaali jämäkkää suomalaista koivua. Koko varressa ei ole kuin yksi metalliosa. Joo ja lisäänpä tähän tarinan opetuksen. Jos alat ottaa troppia hellepäivän jälkeen niin muista ottaa etsin sisälle. Hellepäivänkin jälkeen voi yöllä tulla sade, sanoi säätiedotus mitä hyvänsä. :roll:
Kuva
X-Terra705, Garret AT pro, C-Scope 990 (eläkkeellä :) ) Fiskars kenttä ja puutarha, Minelab Pro Find 35 ja Sherlock pinpointterit. Panasonic Lumix FT-5 kamera. NMF-jäsen.
Avatar
JamppaJ
Metallinetsijä
Viestit: 150
Liittynyt: 21 Helmi 2017, 20:00
Paikkakunta: Karijoki, Etelä-Pohjanmaa

Re: Kuolleista noussut.

Viesti Kirjoittaja JamppaJ »

Sairaan hieno ... Kunnioittaa suomalaista luontoa [GRINNING FACE WITH SMILING EYES]

Lähetetty minun K6000 Pro laitteesta Tapatalkilla
Makro Racer + 9" DD + 4,5" DD + MarsMD Goliath 15"
Golden Mask 5

Vanhin löytö: Mahd. keihäänkärki myöhäiseltä rautakaudelta.
Avatar
Haarukka
Kunniajäsen
Viestit: 3366
Liittynyt: 03 Huhti 2014, 18:40
Paikkakunta: Raahe

Re: Kuolleista noussut.

Viesti Kirjoittaja Haarukka »

Hieno! Ku ite tekee ni saa just semmosen ku haluaa.
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Avatar
Maa Nalle
Metallinetsijä
Viestit: 473
Liittynyt: 01 Syys 2013, 19:35
Paikkakunta: tampere

Re: Kuolleista noussut.

Viesti Kirjoittaja Maa Nalle »

Kuva Eilen pääsin näkemään ko.varren.Hienoa Suomalaista laatua.
JN
Raavas Tonkija
Viestit: 517
Liittynyt: 20 Heinä 2010, 21:22
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Kuolleista noussut.

Viesti Kirjoittaja JN »

RJR kirjoitti: lisäänpä tähän tarinan opetuksen. Jos alat ottaa troppia hellepäivän jälkeen niin muista ottaa etsin sisälle. Hellepäivänkin jälkeen voi yöllä tulla sade, sanoi säätiedotus mitä hyvänsä. :roll:
Kuva

Minulla kävi aikoinaan sama moka ACE250:n kanssa. :D
Fisher F75, Garrett propointer.
Kanta-Hämeen Menneisyyden Etsijät

https://www.facebook.com/khmeweb?ref=bookmarks
Vastaa Viestiin