Off Topic Chat

Keskustelua kaikesta muusta aarteenetsintään liittyvästä ja vaikka säästä kuin jo otsikoiduista aihepiireistä. Täällä voit kertoa vaikka muista harrastuksistasi.
Bruin
Kunniajäsen
Viestit: 2187
Liittynyt: 01 Syys 2013, 17:31
Paikkakunta: Turengi

Re: Off Topic Chat

Viesti Kirjoittaja Bruin »

jore ja pojat kirjoitti:Tällainen "viiksiniekka"
kasvihuoneesta,
Maistui ihan hyvältä
kyrsän päällä :mrgreen:
Kuva

Kuva
Tulee mieleen ihan Playboy-tomaatti :shock:
Avatar
jore ja pojat
Kunniajäsen
Viestit: 1845
Liittynyt: 13 Loka 2011, 20:26
Paikkakunta: Turku

Re: Off Topic Chat

Viesti Kirjoittaja jore ja pojat »

Tänään selvisi sekin että jore kävi nuoruudessaan pari vuotta koulua
Tom Of FInland :n kotipaikassa. :shock:
Sinne järjestetään jopa kiertokäyntejä :shock:
Paikka on rautakautisen kalmiston päälle rakennettu 1914.
Huimaa ja syistäkin :P
jore ja pojat!
Vanhin löytökolikko: Valens v. 364-378.
Vanhin löytöesine: Kirves pronssikaudelta.
WeKinky
Metallinetsijä
Viestit: 413
Liittynyt: 23 Helmi 2017, 22:10

Re: Off Topic Chat

Viesti Kirjoittaja WeKinky »

jore ja pojat kirjoitti:Tänään selvisi sekin että jore kävi nuoruudessaan pari vuotta koulua
Tom Of FInland :n kotipaikassa. :shock:
Sinne järjestetään jopa kiertokäyntejä :shock:
Paikka on rautakautisen kalmiston päälle rakennettu 1914.
Huimaa ja syistäkin :P
Kumpi huimaa, kalmisto vai Tom :D

Löysin eilen hyvän kartan kotiseudultani, tehty 100 vuotta sitten. Oli melkoinen yllätys että kotikylässä oli silloin ollut kaksi kertaa enemmän taloja kuin nykyisin. Ja niistä taloista en ole nähnyt edes kivijalkaa vaikka monen läheltä olen mennyt. Yhden tontilla olen aikoinaan monesti pillittänyt pyytä, siellä on aina ollut ihmeellisen rauhallinen olo. Ehkä sinne on jäänyt hyväntahtoinen henki joka pitää metsästäjistä huolta. Mutta siitäkään talosta en ole nähnyt mitään jälkiä, ehkä pitää joskus käydä tarkistamassa. Pyyn pillityksen voi melkein unohtaa, on hakattu melkein kaikki metsä pois viime vuosina.

Oli siinä kartassa muutakin mielenkiintoista, kunhan joskus pääsen sinnepäin niin täytyy ottaa piipitin mukaan. En olisi uskonut että hyviä kohteita löytyy kotitilalta, ei tarvitse paljon kysyä lupia :D
Avatar
Bumerangi
Metallinetsijä
Viestit: 346
Liittynyt: 22 Touko 2013, 20:52

Re: Off Topic Chat

Viesti Kirjoittaja Bumerangi »

Itsekkin tähän kyseessä olleeseen keskusteluun aktiivisesti osallistuneena haluan vielä korostaa, että omalta osaltani minulla ei ollut pienintäkään pyrkimystä provosoida viestiketjun aloittajaa. Aikomukseni oli vain kumota nämä väitteet ennenkuin ne saavuttivat mitään sen suurempaa huomiota.
Suurena historian ja metallinetsinnän harrastuksen ystävänä en vain voinut katsoa sivusta, kuinka jotain täysin vailla faktapohjaa olevaa tarinaa koitettiin syöttää kanssaharrastajille.
Onneksi lopulta moderointi lopetti tämän viestiketjun ja tälle foorumille kuulumaton toiminta saatiin loppumaan.

Pahoittelut, jos jonkun mielestä olin aiheuttamassa viestiketjussa turhaa provosointia.

Terv. Pasi H.
WeKinky
Metallinetsijä
Viestit: 413
Liittynyt: 23 Helmi 2017, 22:10

Re: Off Topic Chat

Viesti Kirjoittaja WeKinky »

Vaikeistakin aiheista täytyy pysyä keskustelemaan avoimella mielellä. Mikäli jonkun ajatukset ovat itselle mahdottomia sulattaa, ei niihin ole pakko sanoa mitään, ei etenkään pilkata toista. Itse yritin pysyä erossa noista aiheista ja poimia sieltä sellaiset kohdat mihin voisi olla jotain kommentoitavaa. Oman näkemyksen uskonnon kaltainen julistaminen ei ole myöskään hyväksi, täytyy ottaa huomioon toisten mielipiteet. Yhden lähteen väittäminen ainoaksi oikeaksi ja kaikkien muiden vääräksi on jo tyhmyyttä, kannattaisi lukea muutakin ja muodostaa oma mielipiteensä sen jälkeen. Kaikkien kannattaisi miettiä seuraavia asioita ennenkuin kirjoittaa:
-Älä provosoi
-Älä provosoidu
-Kirjoita otsikon mukaisesta aiheesta, pari viestiä ketjussa ei vielä haittaa, mutta jos keskustelu alkaa mennä ohi niin kannattaa aloittaa uusi ketju
-Ketään ei saa haukkua, vaikka kommentit tuntuisivat kuinka typeriltä
-MODEJA EI HAUKUTA, täällä heidän toimintansa on hyvässä linjassa ja ollut suvaitsevaa. Jos he joutuvat huomauttamaan niin kannattaa miettiä onko omassa käytöksessä ollut puutteita

Modejen taakan helpottamiseksi keskustelijat voisivat pyrkiä ohjaamaan keskusteluja oikeaan suuntaan, myös avaamaan uusia ketjuja tarvittaessa. Mikäli ongelma pysyy, ilmoitus YV:llä modelle, siihen myös tiedot mistä ketjusta on kyse. En tiedä millainen tekniikka on käytössä, mutta ehkä heidän on mahdollisuus ohjata YV:t omaan sähköpostiin ja voivat puuttua tarvittaessa, ilman että tarvitsee koko ajan olla katsomassa viestejä täältä. Samalla kun modelle on ilmoitettu, myös viesti kyseiseen ketjuun siitä, ettei moden postilaatikko täyty useista ilmoituksista samasta aiheesta. Mielestäni moden ei tarvitsisi työaikanaan puuttua asiaan, kaikki varmaan kestävät muutaman tunnin odotuksen.

Toivottavasti kaikki miettivät näitä eikä kukaan pahoita mieltään.
Avatar
Niksu
Kunniajäsen
Viestit: 1036
Liittynyt: 25 Maalis 2014, 08:23
Paikkakunta: Kuopio

Re: Off Topic Chat

Viesti Kirjoittaja Niksu »

Bumerangi, katsoin äsken molemmat viestiketjut, läpi missä tämä kyseinen henkilö julisti teorioitaan, ja en kyllä kirjoituksistasi huomannut että olisit turhaan provosoinnut. Päinvastoin, Lidar-ketjussa asiallisesti esitit järkevämpiä ja todennäköisempiä perusteluita Lidar-kuvissa näkyviin muotoihin. Sillehän emme voi mitään, että kyseisten teorioiden esittäjä ei kestänyt asiallista keskustelua.

Itse yritin ohjata kyseistä henkilöä esittämään teorioitaan eräälle toiselle foorumille, mutta siitäpä hän taisi sitten provosoitua lisää. :?

Erittäin hyvin sanottu, WeKinky.
Niksu
Garrett AT Pro: 8,5x11" ja NEL Big&Snake sekä ACE250
Garrett Pro-Pointer
Vanhin löydetty kolikko: 1 ör vuodelta 17?? ja 2 kopeekka vuodelta 1810
Avatar
Orava
Viestit: 48
Liittynyt: 08 Maalis 2017, 08:28

Re: Off Topic Chat

Viesti Kirjoittaja Orava »

Bumerangi kirjoitti:Itsekkin tähän kyseessä olleeseen keskusteluun aktiivisesti osallistuneena haluan vielä korostaa, että omalta osaltani minulla ei ollut pienintäkään pyrkimystä provosoida viestiketjun aloittajaa. Aikomukseni oli vain kumota nämä väitteet ennenkuin ne saavuttivat mitään sen suurempaa huomiota.
Suurena historian ja metallinetsinnän harrastuksen ystävänä en vain voinut katsoa sivusta, kuinka jotain täysin vailla faktapohjaa olevaa tarinaa koitettiin syöttää kanssaharrastajille.
Onneksi lopulta moderointi lopetti tämän viestiketjun ja tälle foorumille kuulumaton toiminta saatiin loppumaan.

Pahoittelut, jos jonkun mielestä olin aiheuttamassa viestiketjussa turhaa provosointia.

Terv. Pasi H.

Minä puolestani en pysty katsomaan sivusta, kun ns. historian ystävä ottaa tehtäväkseen kumota ja kritisoida muiden aivoituksia. Kunnon tiedemiehellä pitää olla sen verran järeä luotto omaan tietoon, ettei sitä pölinät hetkauta. Lisäksi historian tulkinta muuttuu jatkuvasti, ja uudet löydöt voivat hyvinkin romuttaa omat käsityksesi. Sinun tehtäväsi, sen enempää kuin kenenkän muunkaan, ei ole julistaa mikä on oikeaa ja väärää tarinaa.

Mikä tärkeämpää: faktapohja ei ole oleellinen asia tässä harrastuksessa. Ainut millä on merkitystä, on inspiraatio. Jos täällä ryhdytään ihmisten mieliä kaitsemaan "oikean tiedon" reitille, antamatta sijaa mielikuvitukselle ja uusille näkemyksille, olkoot miten hulluja tahansa, mina lähden tästä poppoosta heti! En suostu siihen, että minua alistettaisiin akateemiseen pakkopaitaan!
vaiston varassa jo vuodesta öööö
javu
Viestit: 20
Liittynyt: 19 Helmi 2017, 10:41

Re: Off Topic Chat

Viesti Kirjoittaja javu »

Orava kirjoitti:Mikä tärkeämpää: faktapohja ei ole oleellinen asia tässä harrastuksessa.
En voisi olla enempää eri mieltä tässä asiassa. Kun löydän maasta esineen, en ala pohtimaan onko kyseessä aikakoneen varaventtiili tai ufosta pudonnut sulake, vaan yritän mieluummin etsiä jotain vähän todennäköisempää ja historiallisiin faktoihin perustuvaa vaihtoehtoa.
Minua kiinnostaa miten asiat ovat olleet, ei yltiöpäiset fantasiateoriat.
Avatar
Orava
Viestit: 48
Liittynyt: 08 Maalis 2017, 08:28

Re: Off Topic Chat

Viesti Kirjoittaja Orava »

javu kirjoitti:
Orava kirjoitti:Mikä tärkeämpää: faktapohja ei ole oleellinen asia tässä harrastuksessa.
En voisi olla enempää eri mieltä tässä asiassa. Kun löydän maasta esineen, en ala pohtimaan onko kyseessä aikakoneen varaventtiili tai ufosta pudonnut sulake, vaan yritän mieluummin etsiä jotain vähän todennäköisempää ja historiallisiin faktoihin perustuvaa vaihtoehtoa.
Minua kiinnostaa miten asiat ovat olleet, ei yltiöpäiset fantasiateoriat.
Nyt sinulta meni minun pointti ohi kyllä ihan kokonaan.

Minun pointtini on se, että tälaiset teoriat ja "tarinat" kumotaan jo ennen kuin niitä päästään edes tutkimaan! Jos minun päälleni nyt lennähtä ufo, joka tipauttaa viereiseen lampeen kivenmurikan, ja sanoo selvällä suomen kielellä että "siinä sulle viisasten kivi!" - niin eihän kukaan edes lähde lampea tutkimaan! Siinä säästyy ihmiskunta sekä tiedosta maan ulkopuolisesta elämästä, että kyvystä ikiaikaiseen viisauteen!

Joskus luulin, että tiedemiehilä olisi intohimo tutkimiseen! Olen huomannut olleeni väärässä moneen kertaan, sillä tiedemiehen status näyttäytyy lähinnä oikeutena pönkittää omanarvontuntoa sanelupolitiikalla, ja ylimaallsella skeptisyydellä. Mitä skeptisempi olet, sitä viisaampana sinua pidetään! Akateemikoilta puuttuu selvästi kyky etsiä uutta tietoa, vaan heidän tietämyksensä prustuu jo tiedettyyn tietoon, avian selvällä "raamattu sanoo" - periaatteella. Lisäksi tiedeyhteisöissä itsessään on niin kova kilpailu siitä, että kenen teoria nyt on vallalla, että se sumentaa oikean tutkimuksen mahdollisuudet.

Minua kismittä tämä ihan valtavasti, sillä olen itse akateemisen perheeni puristuksessa. Vasta äsken sain selville, että ihan lähimaastosa on vanha hautausmaa. Ensireaktio tähän oli murskaavan negatiivinen. "Aika outo paikka hautausmaalle....iian kaukana vesitöstä... jne." Mutta kun siinä v*ttu on hautausmaa! MIKSI, kysyn ma - MIKSI ei viisas ihminen pysty käsittelemään asioita niin kuin ne esiin tulee esille? MIKSI tieto kahlitsee tutkimista?

Olen puhunut, toistaiseksi...
vaiston varassa jo vuodesta öööö
Avatar
ZyrTech
Kunniajäsen
Viestit: 1200
Liittynyt: 17 Huhti 2009, 22:20
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Off Topic Chat

Viesti Kirjoittaja ZyrTech »

Orava kirjoitti:Mikä tärkeämpää: faktapohja ei ole oleellinen asia tässä harrastuksessa. Ainut millä on merkitystä, on inspiraatio. Jos täällä ryhdytään ihmisten mieliä kaitsemaan "oikean tiedon" reitille, antamatta sijaa mielikuvitukselle ja uusille näkemyksille, olkoot miten hulluja tahansa, mina lähden tästä poppoosta heti! En suostu siihen, että minua alistettaisiin akateemiseen pakkopaitaan!
Kyllä täällä saa edelleen ilmaista omia ajatuksiaan ja näkemyksiään. Nyt on ollut kyse siitä, että sitä omaa näkemystään tyrkytetään moneen kertaan muille ainoana oikeana näkemyksenä, vaikka ei ole mitään konkreettista faktaa esittää näkemystensä paikkaansa pitävyydelle. Tälläinen fanaattinen ja yksipuolinen näkemys jostakin asiasta johtaa aina kritiikin esittämiseen ja siitä vedetään helposti herneet nenään, eikä sen jälkeen järkevästä keskustelusta tule enää yhtään mitään. Johonkin täytyy laittaa raja ja tässä ks. tapauksessa se raja valitettavasti ylitettiin. Asia voisi olla toinen, jos keskustelua käytäisiin pohdiskelevasti ja rakentavasti, kritiikkiä kyettäisiin ottaa vastaan sekä näkemyksiään osattaisiin katsoa monelta kantilta. Onhan täällä aikaisemminkin keskusteltu erilaisista teorioista, mm. Suomen kuninkaista, että ei ole kiellettyä omia ajatuksiaan tuoda julki, kunhan vaan muistaa suhtautua rakentavasti keskusteluun ja myös siihen kritiikkiin.
Kuva
Avatar
P.Aholainen
Kunniajäsen
Viestit: 3413
Liittynyt: 20 Syys 2010, 20:09

Re: Off Topic Chat

Viesti Kirjoittaja P.Aholainen »

Täysin samaa mieltä mitä ZyrTech kirjoitti.

Tein oman ratkaisun kyseisen viestiketjun lopulliseen lukitsemiseen kyselemättä enempää.
Käytiin vähän aikaisemmin ZyrTechin kanssa asiaa läpi ja kun alkoi tulla yhteydenottoja foorumin vanhimmilta ym. foorumilaisilta lukitsin viestiketjun lopullisessti.

Kannan asiasta täyden vastuun ja kun kyseessä oli rajatapaus foorumilla niin ollaan tässä tilanteessa.
Katson paremmaksi vaihtoehdoksi että foorumilla pysyy entiset käyttäjät ja kuuntelen myös mitä suurin osa foorumilaisista on asioihin mieltä.
Joskus joutuu tekemään nopeita ja kovia ratkaisua että foorumi pysyy valtaosan käyttäjien mieleisenä.

Jos minun toimet ei miellytä foorumilaisia niin ei ole minulle ongelma siirtyä normi rivifoorumilaiseksi.
moderaattori
Avatar
raiban
Kunniajäsen
Viestit: 4228
Liittynyt: 26 Joulu 2009, 15:20
Paikkakunta: Espoo

Re: Off Topic Chat

Viesti Kirjoittaja raiban »

P.Aholainen kirjoitti:Täysin samaa mieltä mitä ZyrTech kirjoitti.

Tein oman ratkaisun kyseisen viestiketjun lopulliseen lukitsemiseen kyselemättä enempää.
Käytiin vähän aikaisemmin ZyrTechin kanssa asiaa läpi ja kun alkoi tulla yhteydenottoja foorumin vanhimmilta ym. foorumilaisilta lukitsin viestiketjun lopullisessti.

Kannan asiasta täyden vastuun ja kun kyseessä oli rajatapaus foorumilla niin ollaan tässä tilanteessa.
Katson paremmaksi vaihtoehdoksi että foorumilla pysyy entiset käyttäjät ja kuuntelen myös mitä suurin osa foorumilaisista on asioihin mieltä.
Joskus joutuu tekemään nopeita ja kovia ratkaisua että foorumi pysyy valtaosan käyttäjien mieleisenä.

Jos minun toimet ei miellytä foorumilaisia niin ei ole minulle ongelma siirtyä normi rivifoorumilaiseksi.
Hyvä Mode,aivan oikea ratkaisu,Sinikivi on hyvä foorumi mistä löytyy asiantuntijoita ja todella hyviä keskusteluja mihin esim.Aman porukkaa voi siirtyä rupattelemaan.Itsekkin olen siellä.
Vanhimmat kolikot:Saksalainen Penning v.1075,Kuningas Stephen v.1135.Dirhem v.754
Viikinkiaikainen hevosenkenkäsolki,kupurasolki,rannerengas ja ketjunkantaja ym.Ruotsalainen tippa.
Ja kaikki vasta alussa...........Minelab X-Terra 705 GoldPack
javu
Viestit: 20
Liittynyt: 19 Helmi 2017, 10:41

Re: Off Topic Chat

Viesti Kirjoittaja javu »

Orava kirjoitti: Akateemikoilta puuttuu selvästi kyky etsiä uutta tietoa, vaan heidän tietämyksensä prustuu jo tiedettyyn tietoon, avian selvällä "raamattu sanoo" - periaatteella. Lisäksi tiedeyhteisöissä itsessään on niin kova kilpailu siitä, että kenen teoria nyt on vallalla, että se sumentaa oikean tutkimuksen mahdollisuudet.
Tuosta varmaan johtuu se että,viimeiseen sataan vuoteen tiede ei ole juurikaan edennyt eikä uusia keksintöjä tehty.

No, vakavasti ottaen, tuo on usein kuultu väite joka ei ikävä kyllä pidä alkuunkaan paikkaansa. Tiede on itseään korjaava prosessi ja jokaista teoriaa yritetään kaataa tai vahvistaa tiedeyhteisön voimin. Toisen teoriat kuolevat alkuunsa, toiset kehittyvät, muuttuvat tai vahvistuvat. Pääpointtina on se, että data, fakta ja todistusaineisto on kenen tahansa saatavilla ja tutkittavissa.
Avatar
Niksu
Kunniajäsen
Viestit: 1036
Liittynyt: 25 Maalis 2014, 08:23
Paikkakunta: Kuopio

Re: Off Topic Chat

Viesti Kirjoittaja Niksu »

Tein oman ratkaisun kyseisen viestiketjun lopulliseen lukitsemiseen kyselemättä enempää.
Käytiin vähän aikaisemmin ZyrTechin kanssa asiaa läpi ja kun alkoi tulla yhteydenottoja foorumin vanhimmilta ym. foorumilaisilta lukitsin viestiketjun lopullisessti.

Kannan asiasta täyden vastuun ja kun kyseessä oli rajatapaus foorumilla niin ollaan tässä tilanteessa.
Katson paremmaksi vaihtoehdoksi että foorumilla pysyy entiset käyttäjät ja kuuntelen myös mitä suurin osa foorumilaisista on asioihin mieltä.
Joskus joutuu tekemään nopeita ja kovia ratkaisua että foorumi pysyy valtaosan käyttäjien mieleisenä.

Jos minun toimet ei miellytä foorumilaisia niin ei ole minulle ongelma siirtyä normi rivifoorumilaiseksi.
P.Aholainen ja ZyrTech, teitte moderaattoreina aivan oikean ratkaisun kyseisen keskusteluketjun suhteen.
Niksu
Garrett AT Pro: 8,5x11" ja NEL Big&Snake sekä ACE250
Garrett Pro-Pointer
Vanhin löydetty kolikko: 1 ör vuodelta 17?? ja 2 kopeekka vuodelta 1810
Mikap
Metallinetsijä
Viestit: 141
Liittynyt: 27 Kesä 2008, 22:35

Re: Off Topic Chat

Viesti Kirjoittaja Mikap »

Orava kirjoitti:
Bumerangi kirjoitti:Itsekkin tähän kyseessä olleeseen keskusteluun aktiivisesti osallistuneena haluan vielä korostaa, että omalta osaltani minulla ei ollut pienintäkään pyrkimystä provosoida viestiketjun aloittajaa. Aikomukseni oli vain kumota nämä väitteet ennenkuin ne saavuttivat mitään sen suurempaa huomiota.
Suurena historian ja metallinetsinnän harrastuksen ystävänä en vain voinut katsoa sivusta, kuinka jotain täysin vailla faktapohjaa olevaa tarinaa koitettiin syöttää kanssaharrastajille.
Onneksi lopulta moderointi lopetti tämän viestiketjun ja tälle foorumille kuulumaton toiminta saatiin loppumaan.

Pahoittelut, jos jonkun mielestä olin aiheuttamassa viestiketjussa turhaa provosointia.

Terv. Pasi H.

Minä puolestani en pysty katsomaan sivusta, kun ns. historian ystävä ottaa tehtäväkseen kumota ja kritisoida muiden aivoituksia. Kunnon tiedemiehellä pitää olla sen verran järeä luotto omaan tietoon, ettei sitä pölinät hetkauta. Lisäksi historian tulkinta muuttuu jatkuvasti, ja uudet löydöt voivat hyvinkin romuttaa omat käsityksesi. Sinun tehtäväsi, sen enempää kuin kenenkän muunkaan, ei ole julistaa mikä on oikeaa ja väärää tarinaa.

Mikä tärkeämpää: faktapohja ei ole oleellinen asia tässä harrastuksessa. Ainut millä on merkitystä, on inspiraatio. Jos täällä ryhdytään ihmisten mieliä kaitsemaan "oikean tiedon" reitille, antamatta sijaa mielikuvitukselle ja uusille näkemyksille, olkoot miten hulluja tahansa, mina lähden tästä poppoosta heti! En suostu siihen, että minua alistettaisiin akateemiseen pakkopaitaan!

Tässä asiassa olen täysin samaa mieltä.
Avatar
Edmund
Metallinetsijä
Viestit: 173
Liittynyt: 08 Huhti 2016, 19:56
Paikkakunta: Meri-Lappi

Re: Off Topic Chat

Viesti Kirjoittaja Edmund »

Avoin keskustelu on aina hyväksi. Mitä tulee tieteen tekemiseen, niin ne hulluimmat hypoteesit vievät tietämystämme usein nopeimmin eteenpäin. Näiden tarkemmin perustelemattomien olettamusten esittäjät ovat tiedeyhteisössä kuitenkin perinteisesti ja aivan hyvästä syystä olleet valmiita asiallisesti kommentoimaan kehittelemästään (tai joskus jopa jostain kopioimastaan ) teoriasta poikkeavia näkemyksiä. Nyt on yksi palstalainen lähtenyt hieman pidemmälle kuin vain omien mielikuvituksellisten teorioittensa esittelyyn. Moderaattorit ovat toimineet mielestäni aivan oikein.
Golden Mask 1+, 9" spider-kela
Gold Hunter Pro-Pointer
Puutarhalapio
Vaskooli
Avatar
smacine
Kunniajäsen
Viestit: 1038
Liittynyt: 15 Marras 2009, 23:41
Paikkakunta: etelä-pirkanmaa

Re: Off Topic Chat

Viesti Kirjoittaja smacine »

iron maden kirjoitti:
smacine kirjoitti:Huomaa että kevät on koittanu kun tätä palstaa seuraa. Uutena ilmiönä vois mainita sen, että tää alkaa muistuttaa pikkuhiljaa sinikiven foorumeita :lol: No se ja sama, ihan hyvin on modet hoitanu hommansa, mutta kyllä huomaa taas kuinka moneen junaan meitäkin on riittäny :roll: Ainahan voi junaa toki vaihtaa mutta liian kovassa vauhdissa ei kannata yrittää niinkuin jotkut ovat selkeästi tehneet, voi tulla pipi..

Henkilökohtaisesti toivon olevani väärässä monien epäilyksieni suhteen ja toivottavasti löytyy (löydämme) lisää konkreettisia todisteita jotka valaisevat historiaamme. Ihan mielelläni voisin Kollikkoakin kutsua Kemiön Faaraoksi, jos näin asia on..
Voisitko selventää sanomaasi meille, jotka olemme ulkopuolella, teidän keskenäisistä kahinoista".
ÖÖÖ?? Ei mulla mielestäni ole kahinoita kenenkään kanssa tai sanotaanko, että mun kanssa kahinointi voi olla yksinäistä puuhaa :roll: Itseni luokittelen jonkin asteiseksi "hörhöksi" mutta omille ajatuksilleen ihminen tuppaa olemaan sokea, joten tarkemman luokittelun jätän suosiolla minut tunteville.

Mielestäni moderoinnin linja tällä palstalla on ollut hieman liian tiukka, mutta se on vain ja ainoastaan minun henkilökohtainen mielipiteeni. Jos valita pitää niin mielummin hieman liian tiukka kuin hieman liian löysä, sopii mielestäni paremmin palstan luonteeseen kuitenkin.

Perinteisin propagandan muoto on ollut lyhentää toisinajattelijoita. Nyttemmin on keksitty jo monia sivistyneempiäkin muotoja saada oma tahtonsa läpi. Mielestäni tylsin keino on jankata samaa asiaa niin kauan että se muuttuu totuudeksi, oli se sitten totuus tai ei. Monien toisinajattelijoiden suurin ongelma on täydellinen itsekritiikin puute. Ja meno on sen mukaisesti kuin ravihevosella. (siis mennään laput silmillä ja kaikki muut ovat kilpailijoita..)

Ja mitä kukkasiin tulee, jokaisella on oma paikkansa tässä maailmassa ja nimenomaan oma paikkansa. Modeja voisikin kutsua keskustelupalstojen puutarhureiksi. Puutarhankin kauneus on katsojan silmissä. Vaikeata on rakentaa ja pitää yllä puutarhaa joka miellyttää jokaista. Niityt ovat sitten ihan asia erikseen mutta nekin joudutaan joskus niittämään ettei vieraslajit lisäänny holtittomasti..

Ja mitä Kollikkoon tulee, ihan sama miksi minä häntä kutsun mutta jos yksi sana pitää väkisin valita niin sanoisin ystäväksi..
Ihminen on omien ajatustensa vanki.
Avatar
mackeri
Metallinetsijä
Viestit: 287
Liittynyt: 03 Maalis 2014, 23:10
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Off Topic Chat

Viesti Kirjoittaja mackeri »

Astalo kirjoitti:Juu.. Onhan se ikävää jos kaikenlaisten huuhaateorioiden levittäminen pilaisi vähitellen näin hyvän palstan maineen, joten touhu olisi hyvä saada kuriin ennen kuin tänne pesiytyy lisääkin Jukka E. Niemistä fanittavaa rajatietoporukkaa. Tämän keskustelufoorumin mukaan nimetyn facebook-ryhmänkin ilmapiiri on muuttunut tosi omituiseksi tämän talven aikana ja kaikenlainen trollaaminen sekä humalaisten kinastelu lisääntyvät jatkuvasti kiihtyvää tahtia. :roll:

No muutama trolli vaan. Pääasiallisesti face-ryhmässä on asiallista keskustelua, ja varmasti paluu normaaliin tapahtuu sitä myötä, kun kevään tullen löytökuvat taas valtaavat seinän.
Garret At Pro & Pro-Pointer II
Motonetin lapio
Würthin puukko
Bilteman saappaat
kollikko
Kunniajäsen
Viestit: 2475
Liittynyt: 09 Syys 2012, 12:56
Paikkakunta: varsinaissuomi Kemiönsaari

Re: Off Topic Chat

Viesti Kirjoittaja kollikko »

Hau, hau !! Terviisiä modeille.
Kuva
Avatar
P.Aholainen
Kunniajäsen
Viestit: 3413
Liittynyt: 20 Syys 2010, 20:09

Re: Off Topic Chat

Viesti Kirjoittaja P.Aholainen »

:D kiitos
moderaattori
Avatar
iron maden
Kunniajäsen
Viestit: 1407
Liittynyt: 27 Huhti 2013, 18:32
Paikkakunta: Lieksa

Re: Off Topic Chat

Viesti Kirjoittaja iron maden »

[quote="Orava"]

Mikä tärkeämpää: faktapohja ei ole oleellinen asia tässä harrastuksessa.)

Kyllä se faktapohja on ainakin meidän metallinetsijöiden piirissä koko pohja harrastukselle!
Esimerkisi esineiden tunnistuksissa ei tarvita niitä jotka hourii omiaan, vaan niitä jotka tunnistaa ja tietää!
Modejen toimet hyväksyn sillä me etsijät itse päätämme, millaista meno tällä palstalla on!
Jos joku halua esittää Fantasiauskoaan niin tehkööt sen muualla!
Palstalla voi toki yhä pohtia yhdessä kaikista asioista..kunhan se ei mene tuputukseksi totuuden!

Hmmm! Voisiko olla mahdollista luoda palstalle oma osio, ns pohtimispalsta erikseen metallinetsinnästä, jossa voisi esitellä eri teorioitaan kaikki? Siellä voitaisiin houria ihan kunnolla eli keskustella sivistyneesti!
Ace Garret 250+Exelrattor DD 10/14kela.
Golden Mask 4+ 10,5 kela
Garretin pro pointter.
Vanhin kolikko 1748 öre, hopiaa ym ja maasta nostettua rautaa yli 160 kiloa!
Avatar
jannukka
Metallinetsijä
Viestit: 372
Liittynyt: 23 Tammi 2014, 19:01

Re: Off Topic Chat

Viesti Kirjoittaja jannukka »

Hyvä ehdotus! Mekin päästäs ottaan taas kunnolla yhteen :D
Makro Racer
Mars Discovery
Mars tiger
Vakio kela
Pari pointeria
Deteknix diamond digger
8 e lapio
Avatar
iipe
Kunniajäsen
Viestit: 3323
Liittynyt: 25 Marras 2011, 12:36
Paikkakunta: Pori

Re: Off Topic Chat

Viesti Kirjoittaja iipe »

Eikös meille ole ihan kokonainen sinikivi foorumi tuohon? :wink:
Taivas varjele mitä sieltä tulee!
moderaattori
Avatar
Orava
Viestit: 48
Liittynyt: 08 Maalis 2017, 08:28

Re: Off Topic Chat

Viesti Kirjoittaja Orava »

Jos joku halua esittää Fantasiauskoaan niin tehkööt sen muualla!
Palstalla voi toki yhä pohtia yhdessä kaikista asioista..kunhan se ei mene tuputukseksi totuuden!


Ja sinäkö sen määrität mikä on fantasiauskontoa? Ha!
Ja onko se joku VAATIMUS että ihmisen pitää aina tietää perinpohjaisesti, mitä on löytänyt?

Kaikenmaailman tärkeilijät pilaa ilman. Hyvästi iäksi!
vaiston varassa jo vuodesta öööö
Avatar
iron maden
Kunniajäsen
Viestit: 1407
Liittynyt: 27 Huhti 2013, 18:32
Paikkakunta: Lieksa

Re: Off Topic Chat

Viesti Kirjoittaja iron maden »

Orava kirjoitti:

Ja sinäkö sen määrität mikä on fantasiauskontoa? Ha!
Ja onko se joku VAATIMUS että ihmisen pitää aina tietää perinpohjaisesti, mitä on löytänyt?

Hyvästi iäksi!
Fantasiajutut ei oikein sovi meidän piiriin, jotka yritämme selvittää todellista menneisyyttä esineineen kaikkineen!
Vaatimusta ei ole mitään mutta harrastajilla itsellään on halu selvittää, jopa perinpohjaisestikkin mikä esim löydetty esine on ollut alkujaan!
Kun kerta tulit palstalle, niin et sitte karkaa jo heti ensi kättelyssä!
Tälle palstalle sopii persoonallisetkin tyypit ja meitähän on jo muutama ennestäänkin!
Ace Garret 250+Exelrattor DD 10/14kela.
Golden Mask 4+ 10,5 kela
Garretin pro pointter.
Vanhin kolikko 1748 öre, hopiaa ym ja maasta nostettua rautaa yli 160 kiloa!
Vastaa Viestiin