Vanha pelto Turun suunnalla

Keskustelua kaikesta muusta aarteenetsintään liittyvästä ja vaikka säästä kuin jo otsikoiduista aihepiireistä. Täällä voit kertoa vaikka muista harrastuksistasi.
kouvola
Viestit: 8
Liittynyt: 26 Tammi 2008, 21:22
Paikkakunta: Varsinais Suomi

Vanha pelto Turun suunnalla

Viesti Kirjoittaja kouvola »

Löytyisikö halukkaita piippailemaan vanhalla pellolla Turun lähistöllä. Olen ollut kerran itse piipparilla paikan päällä ja löysin heti pari vanhaa rahaa 1700 luvulta. Omistan kyseisen maan ja aikoinaan kun viljelimme sitä itse, olen löytänyt ihan katselemalla noin kymmenkunta vanhempaa rahaa. Pelto ollut käytössä jo (ilmeisesti 1400-luvulla). Nyt pelto on vuokrattu, mutta muistaakseni kesannolla, joten sinne pitäisi voida hyvin mennä (pitää tarkistaa). Pellon reunassa on aikoinaan ollut myös kauppapaikka ja sen läpi kulkee myös tie samoilta ajoilta.
Koko on noin 4 hehtaaria.

Kyselen siksi, että olisi mukavampi piippailla porukassa kuin yksin.
kk
Avatar
Hannu
Metallinetsijä
Viestit: 333
Liittynyt: 15 Tammi 2007, 21:40
Paikkakunta: Aurajokilaakso

Viesti Kirjoittaja Hannu »

Kuulostaa todella mielenkiintoiselta! Paljonko haluat piippaajaporukkaa mukaan? :) Ja missä päin, tarkemmin?
Teknetics T2, Vibra-Probe 570
kouvola
Viestit: 8
Liittynyt: 26 Tammi 2008, 21:22
Paikkakunta: Varsinais Suomi

Viesti Kirjoittaja kouvola »

Paikka olisi Maskussa. Käyn huomenna katsomassa mikä siellä on tilanne. Jos vaikka kolme tai neljä saisi mukaan, koska en halua kuitenkaan mitään suurta ryntäystä.
kk
JuAnHu
Viestit: 44
Liittynyt: 21 Joulu 2007, 15:38

Viesti Kirjoittaja JuAnHu »

itseäni kiinnostaa kans jos vaan saan lainattua kaverilta pipparin koska ite en vielä omista ko. laitetta

Jukka
Avatar
Yki
Kunniajäsen
Viestit: 1005
Liittynyt: 11 Touko 2007, 15:54
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Yki »

Vähän kaukana, muuten lähtisin. vaan ei sitä koskaan tiedä...

Yki
White's MXT + 950 kela + Super 12 + 10x12 SEF + Vibraprobe 560
Nautilus DMC-2Ba + 6/10/15" kelat
Avatar
Landis
Metallinetsijä
Viestit: 297
Liittynyt: 12 Tammi 2007, 14:52
Paikkakunta: Laukaa, Leppävesi

Viesti Kirjoittaja Landis »

:shock: ihan paljain silmin löytää kolikoita :D huhhuh Jo on melkoinen rahapelto 8) Harmi kun en asu lähempänä :(
C.Scope Newforce R1
White's TM808
Automax Precision V4 pinpointer
Fiskars kenttälapio
Avatar
McSeeker
Raavas Tonkija
Viestit: 945
Liittynyt: 20 Touko 2007, 12:50
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja McSeeker »

Landis kirjoitti::shock: ihan paljain silmin löytää kolikoita :D huhhuh Jo on melkoinen rahapelto 8) Harmi kun en asu lähempänä :(
Kyllä on ihan mahdollista. Faija löysi meidän pienestä pellosta jonkun todella vanhan markan joskus kauan sitten. Jotain multapaakkua oli potkaissut ja avot, raha tuli esiin. Harmi ettei enää asuta kyseisellä paikalla :(
X-terra 70 + Excalibur II 8" Detector Pro Jolly Rogers kuulokkeet.

Piippailuvideoita
kouvola
Viestit: 8
Liittynyt: 26 Tammi 2008, 21:22
Paikkakunta: Varsinais Suomi

Viesti Kirjoittaja kouvola »

No eivät ne kaikki nyt samalla kertaa löytyneet. Mutta kun lapsena ja nuorempana tuli varsinkin äestyksen jälkeen pyörittyä siellä niin aina joskus niitä tuli löydettyä.

Laitan huomenna viestiä, kun olen käynyt paikalla ja jos onnistuu (ei ole kylvetty) niin sovitaan kiinnostuneiden kanssa aikataulusta.
kk
Avatar
sudenkolo
Metallinetsijä
Viestit: 427
Liittynyt: 09 Helmi 2008, 14:54
Paikkakunta: Karkkila

Viesti Kirjoittaja sudenkolo »

Kyllä kiinnostaisi muta nyt on pari kuukautta niin tiukkaa työn ja talon kanssa että ei tule kerkeemään. :(
Garrett Ace 250
kouvola
Viestit: 8
Liittynyt: 26 Tammi 2008, 21:22
Paikkakunta: Varsinais Suomi

Viesti Kirjoittaja kouvola »

Heinällä näytti olevan. Vanhaa sänkeä on jonkin verran, mutta ei pitäisi haitata. Halukkaat voisivat heittää vaikka yksityisviestin yhteystietoineen, niin sovitaan tarkemmin aikataulu ym.
kk
Avatar
Mariza
Metallinetsijä
Viestit: 202
Liittynyt: 04 Loka 2007, 12:48
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Viesti Kirjoittaja Mariza »

Kiinnostaa ! Naapurikunta vielä, joten ei ole kaukana. Jos vaan ajankohta natsaa, niin olen mukana.
* Garret Ace 250 *
kouvola
Viestit: 8
Liittynyt: 26 Tammi 2008, 21:22
Paikkakunta: Varsinais Suomi

Viesti Kirjoittaja kouvola »

Kiitos runsaasta mielenkiinnosta. Alkaa porukka olla jo kasassa. Palaillaan uusien projektien kanssa asiaan.

Hyviä löytöjä kaikille !
kk
Avatar
sudenkolo
Metallinetsijä
Viestit: 427
Liittynyt: 09 Helmi 2008, 14:54
Paikkakunta: Karkkila

Viesti Kirjoittaja sudenkolo »

Laittakaapas sitten tähän samaan niitä kuvia mitä sieltä nousee. :P
Garrett Ace 250
Vastaa Viestiin