Powerfix Profi rakenneilmaisin
Powerfix Profi rakenneilmaisin
Lidlin mainoksessa oli tänään että tommonen rakenneilmaisin olisi maanantaina 6,99€ hintaan. Mutta onko tuosta köyhänmiehen pinpointeriksi? Eli tunnistaako se muutkin metallit kuin sähköjohdoissa käytetyt raudan ja kuparin? Jos jollain sattuisi olemaan kokemusta..
Tuo mainittu etsintäsyvyys 4-5 senttiä on mielestäni ihan jees. Uudenkarhean Garrett Ace 350 omistajana on tuskaa löytää joku vaikkapa 90-luvun 10 penninen hiekkakasasta..
Tuo mainittu etsintäsyvyys 4-5 senttiä on mielestäni ihan jees. Uudenkarhean Garrett Ace 350 omistajana on tuskaa löytää joku vaikkapa 90-luvun 10 penninen hiekkakasasta..
Käyn tänään muutenkin lidlissä joten voisin ostaa tuomoisen ja kertoa täällä kuinka hyvin tunnistelee mitäkin kolikoita. Jos hyvä tuuri käy niin siinä on patterit jo kaupassa kiinni. Voihan sen viedä takaisin jos ei ole tyytyväinen.(tai ainakin yrittää)
Mulle on tulossa Garrett AT Pro (aloittelija siis olen) ja monsta suunnasta olen kuullut että pinpointeri on seuraava järkevä hankinta mikäli alkaa enemmän harrastamaan.
Mulle on tulossa Garrett AT Pro (aloittelija siis olen) ja monsta suunnasta olen kuullut että pinpointeri on seuraava järkevä hankinta mikäli alkaa enemmän harrastamaan.
Tuolla aikaisempi keskustelu edullisesta pinpointerista
http://www.aarremaanalla.com/foorumi/vi ... ght=lidlin
http://www.aarremaanalla.com/foorumi/vi ... ght=lidlin
-Xp Deus
-Garrett At Pro
Vanhin löytö kivikaudelta, + kupurasolkia, punnuksia, nuolenkärkiä, keihäänkärki (55,5 cm), dirhemeitä, kirveitä ym. n. 400-1100 jKr
Paras löytö on tämä harrastus
MPE ry
-Garrett At Pro
Vanhin löytö kivikaudelta, + kupurasolkia, punnuksia, nuolenkärkiä, keihäänkärki (55,5 cm), dirhemeitä, kirveitä ym. n. 400-1100 jKr
Paras löytö on tämä harrastus
MPE ry
aikasemmissa liiderin malleissa tais olla näyttöruutu hienoine etäisyyspalkkeineen, tässä ei ole mutta lupailee merkkiääntä ja valoakin.
Fisher F2, C.Scope 6mxi (huollettu), Garrett Sea Hunter Mark II (korjattu), Garrett propointer, sekalaiset kaivuuvälineet, FTN-63 magneetti.
Member of Team KRE, Member of SME ry
Miksi? Eikö 5 cm ole parempi tässä tapauksessa kuin 1-2 cm?Marrsa kirjoitti:Mainoksessa vaan lukee että max paikannussyvyys 50mm... ois parempi jos ois vaikka 1-2 cm.
Ihmettelee villimies
GM3 + Garrett Pro-Pointer + Magellan Triton 200
vanhimmat löydöt: rapusolki n. 700-luvulta (Hämeenlinna), rautakaut. eläimenpäänmuot. hihnanjakajan hela (Rautjärvi)
vanhin kolikko: Juhana III: 1/2 äyriä v. 1580 (Rautjärvi)
SME:n jäsen nro 0008, lupa etsiä
vanhimmat löydöt: rapusolki n. 700-luvulta (Hämeenlinna), rautakaut. eläimenpäänmuot. hihnanjakajan hela (Rautjärvi)
vanhin kolikko: Juhana III: 1/2 äyriä v. 1580 (Rautjärvi)
SME:n jäsen nro 0008, lupa etsiä
Ohoh, tulipas eilen illalla väsyneenä ajatusvirhe... tottakaihhan se 5cm on parempivillimies kirjoitti:Miksi? Eikö 5 cm ole parempi tässä tapauksessa kuin 1-2 cm?Marrsa kirjoitti:Mainoksessa vaan lukee että max paikannussyvyys 50mm... ois parempi jos ois vaikka 1-2 cm.
Ihmettelee villimies
Mulla on tarkoituksena tehdä tommosesta itelleni pinpointteri. Meinasin laittaa toisenlaiseen koteloon, jos löytyy sopiva(vesitiiviys). Sitten laitan ledin tilalle pienen tärinämoottorin minkä purin vanhasta kännykästä, että on ääni ja värinä mitkä ilmasee metallin. Laittelen sitten ensi viikolla tänne kuvia kuhan saan valmiiksi.
Laitteen testivideo: http://www.youtube.com/watch?v=xq-CR0wg1J0
Ilmatestissä ottaa 3cm euron kolikon. Metallisen mittanauhan löytää noin 5cm etäisyydeltä ilmatestissä.20c kolikko löytyy 2,6 cm etäisyydeltä. Se on sitten toinen juttu onko laitteesta mitään apua kentällä. Garrett Pro pointer löytää pienetkin kolikot 4.6 cm etäisyydeltä.( http://www.thunting.com/smf/garrett/gar ... 837.0.html )
Uskosin että peruskäyttäjän vaatimattomiin tarpesiin tuo ajaa oikein asiansa.Raitzi kirjoitti:Ilmatestissä ottaa 3cm euron kolikon. Metallisen mittanauhan löytää noin 5cm etäisyydeltä ilmatestissä.20c kolikko löytyy 2,6 cm etäisyydeltä. Se on sitten toinen juttu onko laitteesta mitään apua kentällä. Garrett Pro pointer löytää pienetkin kolikot 4.6 cm etäisyydeltä.( http://www.thunting.com/smf/garrett/gar ... 837.0.html )
Ite olen pärjänny aika hyvin fisherin/bounty hunterin pointterilla joka on aika purkkaviritys, antaa signaalia parin sentin päästä kolikosta (jos sattuu olemaan sillä fiiliksellä).
Sillon tiedän että nyt ollaan ihan aarteen iholla, ei tuo turhista rupia ulvomaan.
Propointteri vinkasee vaikka matkaa olis vielä monen monta senttiä
Fisher F2, C.Scope 6mxi (huollettu), Garrett Sea Hunter Mark II (korjattu), Garrett propointer, sekalaiset kaivuuvälineet, FTN-63 magneetti.
- UrsusArctos
- Innostunut Etsijä
- treasurehunter
LIDL:n vanhempi malli
Itselläni on käytössä LIDL:n vanhempi malli rakenne/metallinilmaisimesta, ja se kyllä näyttäää olevan paljon käyttökelpoisempi kuin uusi malli. Uusi malli on varmaan saatu tehtyä ainakin paljon halvemmalla, kun on vaan ledi joka vilkkuupee tee kirjoitti:aikasemmissa liiderin malleissa tais olla näyttöruutu hienoine etäisyyspalkkeineen, tässä ei ole mutta lupailee merkkiääntä ja valoakin.
Garret Ace 250
6,5" x 9" kela
9" x 12" kela
Lidl:n Powerfit multi-function detector
6,5" x 9" kela
9" x 12" kela
Lidl:n Powerfit multi-function detector