Ensimmäinen metallinpajastin
-
Ensimmäinen metallinpajastin
Hei!
Olen katsellut netissä metallinpaljastimia mutta ei ole yhtään kokemusta näistä laitteista.
Kysyisin että osaako joku kertoa hyvän ja kohtuullisen hintaisen etsimen,ja että kannattaako ostaa uutena vai käytettynä?
Olen katsellut netissä metallinpaljastimia mutta ei ole yhtään kokemusta näistä laitteista.
Kysyisin että osaako joku kertoa hyvän ja kohtuullisen hintaisen etsimen,ja että kannattaako ostaa uutena vai käytettynä?
Re: Ensimmäinen metallinpajastin
Kysyisit ja sanoisin, että tee kuten minä - ostin käytetyn Garret ACE 250 -etsimen tältä sivustolta. Niitä on täällä usein kaupan ja laite on erittäin ok.
Löydät täältä myös muita keskusteluja, missä perustellaan eri laitteiden hyvyyttä. Tuo 250 on siis itselläni edelleen, enkä ole keksinyt syytä vaihtaakaan.
Löydät täältä myös muita keskusteluja, missä perustellaan eri laitteiden hyvyyttä. Tuo 250 on siis itselläni edelleen, enkä ole keksinyt syytä vaihtaakaan.
Väline; Fischer F22, "porkkana", reppu ja rautalapio. Vanhin löytö; 1 öre 1627-1631
Ja se käyttötarkoitus... Pakettiauto, vene vai moottoripyörä, kaikki on kulkuneuvoja, mutta
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
Mun metallinpaljastin videot: https://www.youtube.com/playlist?list=P ... m8NQ_BKa8G
- Kiukaisten Paroni
- Metallinetsijä
Tuo 250 on ihan kelpo laite alkuun. Helppo käyttää ja myöhemmin päivittämällä isompaan kelaan, niin saa lisää löytösyvyyttä ja pelloilla isomman alueen katettua yhdellä pyyhkäsyllä.
XP Deus 11" full WS5 + 9" HF
Blisstool ltc64x V6 15" kelalla
Garrett sea hunter II
Mi-6 + Garrett porkkana
Satakunnan Menneisyyden Etsijät
Vanhin raha: Kristianin klippinki
Garrett sea hunter II
Mi-6 + Garrett porkkana
Digitaalinäytöllä vai äänimailma ? Pelto/metsä etsintään , puisto tai ranta etsimiseen ? Sulle tullaan suositteleen ace 250 henkilökohtaisesti en sitä suositte koska markkinoilla on muitakin jotka ovat sitä parempia ekaksi etsimeksi!
Makro Racer
Mars Discovery
Mars tiger
Vakio kela
Pari pointeria
Deteknix diamond digger
8 e lapio
Mars Discovery
Mars tiger
Vakio kela
Pari pointeria
Deteknix diamond digger
8 e lapio
- Kiukaisten Paroni
- Metallinetsijä
Kyllähän noi Fisheritkin taitaa olla asiallisia vehkeitä, Golden mask 4 pitäs olla kans pätevä laite eikä ole kalliskaan (reilu 300€ toimitettuna) ja Garretilta nää uudet ace sarjalaiset on yhtä helppoja ku vanhatki. Vanhoja Garretteja saa halvalla, mutta tosi on kyllä sekin, että ne on vanhaa tekniikkaa. Golden maskissa hyvää se, että saa ite valita kelan minkä haluaa paljastimen mukana eli jos meinaa puistoetsintää ni pienempi ja jos pellolle mielii ni ottaa isomman kiekon.
XP Deus 11" full WS5 + 9" HF
Garrett sea hunter II
Mi-6 + Garrett porkkana
Garrett sea hunter II
Mi-6 + Garrett porkkana
Samaa VLF-tekniikkaa uudetkin käyttää.Kiukaisten Paroni kirjoitti:Vanhoja Garretteja saa halvalla, mutta tosi on kyllä sekin, että ne on vanhaa tekniikkaa.
"Älä ole kateellinen metallinetsijälle hännen löydöistää, vaan siitä kuinka paljon aikaa ja rahaa hänellä on käytettävissä harrastukseensa"
Kerrankin löytyi suoraselkäinen ace 250 omistaja joka myönsi että aika on ajanut 250 ohi! Kiitos rehelisyydestä! Fisherit on hyviä hinta laatu suhteessa . Golden maskeista olen lukenut foorumeilla on kehuttu. Haarukka täällä foorumilla tietää Maskeista enenmän kuin minä hän antaa varmaan lisätietoa kun kysyy.Kiukaisten Paroni kirjoitti:Kyllähän noi Fisheritkin taitaa olla asiallisia vehkeitä, Golden mask 4 pitäs olla kans pätevä laite eikä ole kalliskaan (reilu 300€ toimitettuna) ja Garretilta nää uudet ace sarjalaiset on yhtä helppoja ku vanhatki. Vanhoja Garretteja saa halvalla, mutta tosi on kyllä sekin, että ne on vanhaa tekniikkaa. Golden maskissa hyvää se, että saa ite valita kelan minkä haluaa paljastimen mukana eli jos meinaa puistoetsintää ni pienempi ja jos pellolle mielii ni ottaa isomman kiekon.
Makro Racer
Mars Discovery
Mars tiger
Vakio kela
Pari pointeria
Deteknix diamond digger
8 e lapio
Mars Discovery
Mars tiger
Vakio kela
Pari pointeria
Deteknix diamond digger
8 e lapio
Varmaan käyttääkin samaa VLF-tekniikkaa Mutta jotain parannusta on tullut , näytöt ovat parenpia , äänimailma . Tässä aikoinaan kirjoittamani texti. Tänään tuli pojalle Fisher f 22 , pääsin koeajamaan laitteen . Maa testi mode artifact herkkyys 2 alta maksimin 20 sm , ei hullumpi Sama tulos kun At pro lla ja 5sm enemmän kuin ace normikelalla . Sama jämäkkyys kuin 44 jällä . Hinta 269e ei paha ominaisuuksiin nähden. Miksi sitten on 5cm syvyysero lähes saman hintaisilla laitteilla jos ei mitään kehitystä ole ollut?
Makro Racer
Mars Discovery
Mars tiger
Vakio kela
Pari pointeria
Deteknix diamond digger
8 e lapio
Mars Discovery
Mars tiger
Vakio kela
Pari pointeria
Deteknix diamond digger
8 e lapio
Taitaa uutena saada 250:stä jo alle 250 eur. Katselin noita eroavaisuuksia 200-250-300, eikä niissä isoja eroja ole. Ihan suoraan hinnan mukaan enemmän tai vähemmän ominaisuuksia. Muista laitteista en tiedä mitään. Mutta näitä (250) on tosiaan varmaan eniten tarjolla käytettynä, joka saattaa sitä ostokynnystä madaltaa, kun ekaa laitetta on hankkimassa - sikäli kun käytetty on halvempi kuin uusi (eikä paketti sisällä monen sadan edestä muuta roinaa).
Edelleen olen sitä mieltä, ettei ensimmäistä kelaa hankkiessa saa ajatella "liian tiukasti" mihin käyttöön se tulee. Pitää olla "yleiskone", kun aloittelee. Mieluiten sellainen, mikä on kevyt ja helppo ottaa mukaan milloin vaan, ettei hobby kaadu siihen, että aina pitää valmistella piippailemaan lähtöä ja pakata hurjasti tavaraa mukaan. Todennäköisimmin ekan laitteen hankintaa rajaakin etukäteen harkittu budjetti ja mitä sillä sitten saa.
Edelleen olen sitä mieltä, ettei ensimmäistä kelaa hankkiessa saa ajatella "liian tiukasti" mihin käyttöön se tulee. Pitää olla "yleiskone", kun aloittelee. Mieluiten sellainen, mikä on kevyt ja helppo ottaa mukaan milloin vaan, ettei hobby kaadu siihen, että aina pitää valmistella piippailemaan lähtöä ja pakata hurjasti tavaraa mukaan. Todennäköisimmin ekan laitteen hankintaa rajaakin etukäteen harkittu budjetti ja mitä sillä sitten saa.
Väline; Fischer F22, "porkkana", reppu ja rautalapio. Vanhin löytö; 1 öre 1627-1631
Noi hinnat löyty Viron puolelta Fisher f22 225e Ace 250 235e sisältää kelasuojan ja kuulokkeet kelasuoja ok kuulokkeilla voi heittää vesilintua
Jos Fisheriin ostaa kelasuojan niin hinta varmaan on 240e saa paremman etsimen, 5v takuu, kunnon digitaalinäyttö, säänkestävä, äänimailma säädöt, tukevampi varsi , boxsin kiinitys , syyvyss tunnistaminen, häiriö vapaampi ei piippaa joka mustinvarpuun osuessaan , toimii 2 aa paristolla.Mitä järkeä on ostaa ace 250?
Jos Fisheriin ostaa kelasuojan niin hinta varmaan on 240e saa paremman etsimen, 5v takuu, kunnon digitaalinäyttö, säänkestävä, äänimailma säädöt, tukevampi varsi , boxsin kiinitys , syyvyss tunnistaminen, häiriö vapaampi ei piippaa joka mustinvarpuun osuessaan , toimii 2 aa paristolla.Mitä järkeä on ostaa ace 250?
Makro Racer
Mars Discovery
Mars tiger
Vakio kela
Pari pointeria
Deteknix diamond digger
8 e lapio
Mars Discovery
Mars tiger
Vakio kela
Pari pointeria
Deteknix diamond digger
8 e lapio
Tosiasioista ei voi kiistellä, makuasioista taas voi, mutta sehän on turhaa??jannukka kirjoitti:Noi hinnat löyty Viron puolelta Fisher f22 225e Ace 250 235e sisältää kelasuojan ja kuulokkeet kelasuoja ok kuulokkeilla voi heittää vesilintua
Laitapa linkki, mistä tuo fischer löytyy, niin harkitsen asiaa ja saatan jopa ostaa kokeeksi pois. Tulee sitten nuo erovaisuudet oikeasti tutuksi, niin voin ottaa osaa väittelyyn..
http://www.metallidetektor.ee/jarpat kirjoitti:Tosiasioista ei voi kiistellä, makuasioista taas voi, mutta sehän on turhaa??jannukka kirjoitti:Noi hinnat löyty Viron puolelta Fisher f22 225e Ace 250 235e sisältää kelasuojan ja kuulokkeet kelasuoja ok kuulokkeilla voi heittää vesilintua
Laitapa linkki, mistä tuo fischer löytyy, niin harkitsen asiaa ja saatan jopa ostaa kokeeksi pois. Tulee sitten nuo erovaisuudet oikeasti tutuksi, niin voin ottaa osaa väittelyyn..
Makro Racer
Mars Discovery
Mars tiger
Vakio kela
Pari pointeria
Deteknix diamond digger
8 e lapio
Mars Discovery
Mars tiger
Vakio kela
Pari pointeria
Deteknix diamond digger
8 e lapio
Viestihistoriaasi kun katsoo niin taidat oikeastikkin vihata koko hökötystä ja haluat tehdä sen koko foorumille selväksijannukka kirjoitti:Mitä järkeä on ostaa ace 250?
No, mulla tuo ace250 on 4,5" sniper kelan kaverina, saako F22:een mitään vastaavaa kelaa?
Mars/ Nel listasta löytyy . En vihaa 250 on ollut itselläkin esitin vaan tosiasiat! Mitä täällä ace miehet eivät hyväksy Iron Maiden täällä kiukutteli ettei minua ainakaan täällä asenteella oteta yhteispiipailuun voi kyynel! Jos sanoo mielipiteensä ace 250 jonka on omistanut ja käyttänyt pelloilla ym. Ja on eri mieltä kun ace porukka niina aletaan sitten täällä parkuun että on väärä asenne. Äskeisessä kirjoituksessa laitoin tosiasiat pöydällä F22 vs ace 250 ace ei pääsyt lähellekkään F22 tasoa se totuus on kai kaikkien hyväksyttävä.
Makro Racer
Mars Discovery
Mars tiger
Vakio kela
Pari pointeria
Deteknix diamond digger
8 e lapio
Mars Discovery
Mars tiger
Vakio kela
Pari pointeria
Deteknix diamond digger
8 e lapio
Linkkiä? 4-5" CC kelaa? Pienin mitä minä löysin on 6,5" ja DDjannukka kirjoitti:Mars/ Nel listasta löytyy .
F2:een ja F4:een kyllä löytyy, mutta ne eivät ilmeisesti käy F22 ja F44?
Tämän vuoksi kysyin käyttökohdetta. Vakiokelalla ace 250 ei ole häävi peltoetsin ja vahvasti epäilen ettei F22:kaan pääse samoihin syvyyksiin saman hintaisen GM1:n kans?jannukka kirjoitti: käyttänyt pelloilla
Joo ei niin pientä 6,5 oli pienin mitä äkkiseltää löysin , gold bugilla vois olla ovat yhteen sopivia no ei se 2 tuumaa niin suuri ero ole niin se oli dd ,ei löytynyt cc kelaa voi itku nyt ei kannata Fiheriä ostaaHaarukka kirjoitti:Linkkiä? 4-5" CC kelaa? Pienin mitä minä löysin on 6,5" ja DDjannukka kirjoitti:Mars/ Nel listasta löytyy .
Tämän vuoksi kysyin käyttökohdetta. Vakiokelalla ace 250 ei ole häävi peltoetsin ja vahvasti epäilen ettei F22:kaan pääse samoihin syvyyksiin saman hintaisen GM1:n kans?jannukka kirjoitti: käyttänyt pelloilla
Makro Racer
Mars Discovery
Mars tiger
Vakio kela
Pari pointeria
Deteknix diamond digger
8 e lapio
Mars Discovery
Mars tiger
Vakio kela
Pari pointeria
Deteknix diamond digger
8 e lapio
Jos nyt törkeästi mainostan niin minulta löytyisi joutilaana ACE300i jossa on vielä rutkasti takuutakin jäljellä
YV:llä saa lisätietoja. Garretin 2016 mallistoa ja taatusti aloittelijalle mainio kone jos budjetti sallii (hinta uutena 299€ FD:llä)
YV:llä saa lisätietoja. Garretin 2016 mallistoa ja taatusti aloittelijalle mainio kone jos budjetti sallii (hinta uutena 299€ FD:llä)
XP - Garrett - Whites - Minelab & SME
moderaattori
moderaattori
En ole GM1 moittinutkaan ei ole kokemusta , miltä syvyydeltä ottaa ottako 5 cm syvemmältä kuin ace? Fisher näytti 5cm syvemmältä kuin ace ja oli pari pykälää herkkyyttä pois tosin f22 voi ajaa täydet herkkyydet päällä jolloin syvyys ero vielä kasvaa, eikä se mölyä niin kuin ace kun on herkkyydet täysillä
Makro Racer
Mars Discovery
Mars tiger
Vakio kela
Pari pointeria
Deteknix diamond digger
8 e lapio
Mars Discovery
Mars tiger
Vakio kela
Pari pointeria
Deteknix diamond digger
8 e lapio
No ei jos meinaa vakavissaan pussikaljapuistoja piippailla. Se käyttötarkoitus... GM:ssä mulla on 7" DD ja esim. lumenkaatopaikalla tuntuu varmaan samalta ku lääkäristä jolle annetaan pistolapio umpisuolen leikkaamista vartenjannukka kirjoitti:Joo ei niin pientä 6,5 oli pienin mitä äkkiseltää löysin , gold bugilla vois olla ovat yhteen sopivia no ei se 2 tuumaa niin suuri ero ole niin se oli dd ,ei löytynyt cc kelaa voi itku nyt ei kannata Fiheriä ostaaHaarukka kirjoitti:Linkkiä? 4-5" CC kelaa? Pienin mitä minä löysin on 6,5" ja DDjannukka kirjoitti:Mars/ Nel listasta löytyy .
Helposti 10cm syvempää kuin ace250 vakiokelalla. Youtubessa on paljon GM testejä niin ilmassa kuin maahan kaivettunakin.jannukka kirjoitti:En ole GM1 moittinutkaan ei ole kokemusta , miltä syvyydeltä ottaa ottako 5 cm syvemmältä kuin ace?
No sehän on hyvä homma yksi syy olla ostamatta acea Fisherillä varmaa täysillä herkkyysill 7cm luokkaa. Onkos GM sään kestävä?
Makro Racer
Mars Discovery
Mars tiger
Vakio kela
Pari pointeria
Deteknix diamond digger
8 e lapio
Mars Discovery
Mars tiger
Vakio kela
Pari pointeria
Deteknix diamond digger
8 e lapio
Onhan nuo kestänyt. Sadekuuron yllättäessä olen vetäissyt pienen muovipussin keskusyksikön päälle. Ei järin kallis viritys, eikä haittaa käyttöä kun ei ole näyttöäjannukka kirjoitti:Onkos GM sään kestävä?
Isoksi eduksi noissa GM:n koneissa lasken myös sen, että niissä on akut ja laturi mukana vakiona. Eikä tarvi aukoa mitään, senku tökkää laturin piuhan kiinni koneeseen.
Jee muovipussi viritelmät on hyviä Olettaisin kuitenkin että aloitelijan on helponpi tulkita kunnon näyttöä kuin pelkää äänimailmaa ,mitä mä oon jutellut porukoitten kanssa jotka ovat tulleet kyseleen että löytyykö mitään niin usein he kysyvät näyttääkö se näyttö mitä siellä voisi olla. 2 aa menee pitkän pätkän 20-30 ainakin ja näytöstä näkee koska on aika vaihtaa patterit/akut, helppo homma
Makro Racer
Mars Discovery
Mars tiger
Vakio kela
Pari pointeria
Deteknix diamond digger
8 e lapio
Mars Discovery
Mars tiger
Vakio kela
Pari pointeria
Deteknix diamond digger
8 e lapio
Muidenkin vehkeiden kanssa pohtinut käytön kannalta, että akkuvehje vai pattereilla? Akku on helppo, kun sen voi ladata, mutta kun se loppuu, niin loppuu harrastaminenkin. Patterit kun loppuu, niin repussa on uudet. Lisäksi akut tahtoo ajan kanssa heiketä. Uudessa patterissa on aina sama annos virtaa.
Ei oo koskaan GM4:ssa kesken päivän akut loppunu(eikä kyllä acessakaan...). Lisäksi sen laturi on tosi nopea. Vaikka on päivän vispannut niin noin tunnissa lataa täyteen.jarpat kirjoitti: Akku on helppo, kun sen voi ladata, mutta kun se loppuu, niin loppuu harrastaminenkin.