Leijonasolkinen vyö

Oletko löytänyt omituisen esineen? Näytä tunnistamaton löytösi ja aarremaanalla.comin jäsenet yrittävät auttaa sinua selvittämään mistä on kysymys.
Avatar
Moulinex
Metallinetsijä
Viestit: 348
Liittynyt: 06 Heinä 2013, 13:57
Paikkakunta: Pohjanmaa

Leijonasolkinen vyö

Viesti Kirjoittaja Moulinex »

Hei,
Vähän ehkä offtopic. Muistan nähneeni kuvan leijonasolkisesta vyöstä kaikkine heloineen. Eli kokonaien vyö jossa on tuollainen leijonasolki (siinä vyössä oli muistaakseni myös kortisteheloja).

Kuva
(viimevuotinen löytö)

Itse en löytänyt kuvaa mistään.. olisiko joku näppärämpi löytänyt kuvan kokonaisesta vyöstä? Saattoi olla jonkun museon kuva, mut kun en muista..
Avatar
raiban
Kunniajäsen
Viestit: 4232
Liittynyt: 26 Joulu 2009, 15:20
Paikkakunta: Espoo

Re: Leijonasolkinen vyö

Viesti Kirjoittaja raiban »

Tuossa on yksi versio,alla on muuten nappilikkoinen vyö,aika harvinainen,itse olen sellaisen löytänyt.

Kuva

Kuvat on kirjasta PUUKON HISTORIA suosittelen lämpimästi tuota kirjaa,vyöt lähtee liikkeelle kirjassa rautakaudelta.

Kuva
Vanhimmat kolikot:Saksalainen Penning v.1075,Kuningas Stephen v.1135.Dirhem v.754
Viikinkiaikainen hevosenkenkäsolki,kupurasolki,rannerengas ja ketjunkantaja ym.Ruotsalainen tippa.
Ja kaikki vasta alussa...........Minelab X-Terra 705 GoldPack
Avatar
Moulinex
Metallinetsijä
Viestit: 348
Liittynyt: 06 Heinä 2013, 13:57
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Leijonasolkinen vyö

Viesti Kirjoittaja Moulinex »

raiban kirjoitti:Tuossa on yksi versio,alla on muuten nappilikkoinen vyö,aika harvinainen,itse olen sellaisen löytänyt.

Kuvat on kirjasta PUUKON HISTORIA suosittelen lämpimästi tuota kirjaa,vyöt lähtee liikkeelle kirjassa rautakaudelta.
Kiitoksia jälleen kerran!
ehkä
Kunniajäsen
Viestit: 1304
Liittynyt: 23 Heinä 2012, 13:55
Paikkakunta: kossu

Re: Leijonasolkinen vyö

Viesti Kirjoittaja ehkä »

Tuo kirja täytyy kyllä hankkia.heti näkyi samanlaisia solkia mitä ittekkin olen ihmetellyt. :P
Vastaa Viestiin